Поўная версія

Міхаіл Касько: "Беллеспаперапрам" вызначыў апорныя пункты росту эканомікі на 2015 год

Каментарыі 05.03.2015 | 14:06

Пашырэнне асартыменту выпускаемай прадукцыі, якога ўдалося дасягнуць прадпрыемствам "Беллеспаперапрама" за кошт мадэрнізацыі вытворчасцей, адкрыла перад галіной магчымасці выхаду на новыя рынкі збыту і нарошчвання аб'ёмаў экспарту. Сёння дрэваапрацоўчыя прадпрыемствы канцэрна выпускаюць шырокі асартымент ламініраваных драўнянастружкавых і драўнянавалакністых пліт, падлогавых пакрыццяў і вырабаў са слаістай драўніны, якія карыстаюцца вялікім попытам у краінах, дзе вядзецца актыўнае будаўніцтва. Аб тым, за кошт якіх рэгіёнаў плануецца пашырыць геаграфію экспартных паставак у 2015 годзе, у размове з карэспандэнтам БЕЛТА расказаў намеснік старшыні Беларускага вытворча-гандлёвага канцэрна лясной, дрэваапрацоўчай і цэлюлозна-папяровай прамысловасці Міхаіл Касько.


Над таварнай дыверсіфікацыяй экспарту і асваеннем новых рынкаў збыту прадпрыемствы "Беллеспаперапрама" пачалі працаваць адразу пасля выхаду новых вытворчасцей на праектныя магутнасці, цяпер прымаюцца меры па замацаванні гэтых пазіцый. Так, выхад на праектныя магутнасці ў 2013 годзе завода ДСП ААТ "Івацэвічдрэў" даў магчымасць павялічыць аб'ём экспарту гэтага віду прадукцыі ў 2,2 раза. Экспарт пліт МДФ уведзенай у эксплуатацыю вытворчасці ААТ "Барысаўдрэў" павялічыўся за 2014 год больш як у 4,5 раза. Прыкладна такая ж дынаміка па плітах МДФ і ламініраваных падлогавых пакрыццях у ААТ "Віцебскдрэў". Мадэрнізацыя фанернай вытворчасці ААТ "Мастоўдрэў" дала магчымасць нарасціць аб'ём экспарту гэтага віду прадукцыі за мінулы год на $1,6 млн да ўзроўню 2013 года і павялічыць долю гэтага тавару ў агульным аб'ёме экспарту з 9,9 працэнта да 10,7 працэнта.


У цэлым па выніках 2014 года адгрузкі ў краіны далёкага замежжа прадпрыемствамі канцэрна павялічыліся ў грашовым выражэнні на 30,2 працэнта, або на $34,8 млн. Гэта дадатная дынаміка прадаўжаецца і ў бягучым годзе. Прадпрыемствы планамерна павялічваюць у агульным аб'ёме долю экспарту на рынкі далёкага замежжа. Так, ужо ў студзені тэмп росту адгрузак асобных прадпрыемстваў у параўнанні са студзенем 2014 года склаў ад 101,6 працэнта да 712,7 працэнта.


"Вызначальнымі фактарамі для павелічэння рэалізацыі драўняных плітных матэрыялаў на экспарт у бліжэйшай перспектыве для прадпрыемстваў канцэрна з'яўляюцца высокая якасць і асартымент выпускаемай прадукцыі, - адзначае намеснік старшыні "Беллеспаперапрама". - На фоне асобных вытворцаў Расіі, Кітая, Турцыі і іншых краін у плане якасці мы зможам выглядаць дастойна, паколькі можам выпускаць прадукцыю неабходнай якасці. Перш за ўсё гэта звязана з выпускам прадукцыі з нізкай колькасцю фармальдэгіду, а таксама шчыльнасцю і высокімі фізіка-механічнымі ўласцівасцямі пліт".


Акрамя таго, новае абсталяванне вядучых сусветных вытворцаў, якое ўстаноўлена на прадпрыемствах канцэрна, дае магчымасць за кошт больш глыбокай перапрацоўкі пашыраць у выпадку неабходнасці асартымент выпускаемай прадукцыі, а таксама знаходзіць новыя нішы для яе прымянення ва ўласнай вытворчасці.


Такім чынам, паводле слоў Міхаіла Касько, задача нарошчвання экспарту дрэваапрацоўчага комплексу будзе вырашацца з дапамогай пошуку і асваення новых знешніх рынкаў, у тым ліку за кошт развіцця тавараправодных сетак, таварнай і геаграфічнай дыверсіфікацыі структуры экспарту, выхаду на стратэгічны ўзровень адносін з краінамі, якія дынамічна развіваюцца.


Што ж датычыцца дыверсіфікацыі экспарту, то яна будзе нацэлена на гібкае спалучэнне трох галоўных вектараў: развіццё кааперацыі і спецыялізацыі ў АЭП на аснове паглыблення эканамічных адносін, перш за ўсё з Расіяй, у мэтах захавання і пашырэння сваёй нішы на традыцыйных рынках; забеспячэнне партнёрскіх адносін з краінамі ЕС з улікам магчымага ўступлення ў СГА, што дасць магчымасць атрымаць такія перавагі, як больш строгія патрабаванні да якасці прадукцыі, больш высокія цэны і ёмістасць рынкаў, большы ўдзельны аб'ём дабаўленай вартасці на адзінку рэалізаванай прадукцыі; пашырэнне прысутнасці айчынных вытворцаў на нетрадыцыйных рынках.


"Апорнымі пунктамі пашырэння геаграфіі экспарту прадукцыі прадпрыемстваў канцэрна ў 2015 годзе вызначаны краіны Азіі, Лацінскай Амерыкі, арабскіх дзяржаў, а таксама шэраг еўрапейскіх краін (Славакія, Польшча, Балгарыя і Румынія)", - адзначае намеснік старшыні канцэрна. У гэтыя краіны плануецца арганізаваць пастаўкі прадукцыі ў першую чаргу мадэрнізаваных вытворчасцей. У цэлым прадпрыемствы канцэрна плануюць пастаўляць новыя віды сваёй прадукцыі (ДВП, ДСП, фанера, ІДВП) больш як у 30 краін.


Як чакаецца, экспартныя пастаўкі прадпрыемстваў "Беллеспаперапрама" за кошт рэалізацыі плана сумесных дзеянняў з Міністэрствам замежных спраў па развіцці знешнегандлёвага, знешнеэканамічнага і інвестыцыйнага супрацоўніцтва па выніках года вырастуць на 20 працэнтаў да $650 млн.

Поўная версія