Сцяг Чацвер, 28 сакавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
23 красавіка 2019, 14:55

Сацдаследванне: моладзь Беларусі аддае перавагу арыгінальным прадуктам і лякарствам

23 красавіка, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Беларуская моладзь аддае перавагу арыгінальным таварам кантрафакту, асабліва гэта датычыцца харчовай прадукцыі і лякарстваў, а таксама гаджэтаў. Такія рэзультаты сацыялагічнага даследавання прадставіла сёння намеснік старшыні асацыяцыі "БелБрэнд" Валянціна Дыніч на прэс-канферэнцыі ў прэс-цэнтры БЕЛТА.

Адзначана, што ў асноўных групах тавараў удзельнікі апытання выбіраюць арыгінал кантрафакту. Найбольш крытычна ў гэтых адносінах рэспандэнты ставяцца да харчовых тавараў і лекавых сродкаў. Гэта значыць там, дзе магчымы сур'ёзныя наступствы для здароўя спажыўца з-за няякаснага тавару. Практычна ўсе рэспандэнты выбралі ў гэтых катэгорыях арыгіналы. Таксама яны часцей аддаюць перавагу арыгінальным гаджэтам, а не падробкам.

Найбольш лаяльнае стаўленне да кантрафакту рэспандэнты выказалі ў 101 катэгорыі "адзенне" і "абутак". І прыкладна пасярэдзіне размясцілася касметыка і парфумерыя. "Мы хацелі падкрэсліць усвядомленасць выбару моладзі: яны разумеюць розніцу, але часам купляюць кантрафакт, - сказала Валянціна Дыніч. - Там, дзе можа быць патэнцыяльная пагроза здароўю, моладзь выбірае правільна. Там, дзе з пункту гледжання моладзі, рызыка меншая, можна "сэканоміць". Але ёсць і такая асаблівасць: кожны трэці выбірае кантрафактныя аўтазапчасткі, хоць гэта небяспечна". Галоўная ж праблема ў тым, што пакупнікі не бачаць сацыяльна-эканамічных наступстваў такога выбару, дадала спікер.

Сацдаследаванне "Маладзёжны брэнд" штогод праводзіцца Асацыяцыяй абароны інтэлектуальнай уласнасці "БелБрэнд" і Маладзёжнай лабараторыяй сацыялагічных даследаванняў ЦК ГА "БРСМ" з мэтай вывучэння папулярнасці беларускіх і замежных брэндаў і вытворцаў у маладзёжным асяроддзі. Асобны блок пытанняў быў накіраваны на вывучэнне стаўлення моладзі да кантрафактнай прадукцыі, пірацтва і падробак. Падставай для гэтага паслужыла ў тым ліку тое, што 26 красавіка - Міжнародны дзень абароны інтэлектуальнай уласнасці. У 2018 годзе ў працэсе даследавання было апытана больш за 1,2 тыс. беларусаў ад 18 да 32 гадоў, якія прадстаўляюць асноўныя тэрытарыяльна-эканамічныя зоны Беларусі. Прычым, гэта выбарка пераправяраецца экспертамі, што забяспечвае большы давер рэзультатам апытання.

Намеснік старшыні Пастаяннай камісіі Палаты прадстаўнікоў па прамысловасці, паліўна-энергетычным комплексе, транспарце і сувязі Ігар Камароўскі адзначыў важнасць даследавання: гэта, з аднаго боку, маркетынгавае даследаванне, з іншага, - вывучэнне ў цэлым маладзёжнага спажывецкага асяроддзя, яго размеркавання па ўзроўні матэрыяльнай забяспечанасці і перавагах, па стаўленні да кантрафакту і нелегальнага гандлю. А таксама інфармацыйная аснова, каб выпрацаваць комплекс мер па павышэнні канкурэнтаздольнасці айчынных тавараў і процідзейнічаць кантрафакту. "Альтэрнатыўных даследаванняў такога маштабу больш няма. А яны важныя і для рэальнага сектара эканомікі, для ўрада. Асабліва што датычыцца прадукцыі нашага легпрама і яго брэндзіравання", - сказаў на заканчэнне Ігар Камароўскі.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі