Сцяг Субота, 20 красавіка 2024
Усе навіны
Усе навіны
Грамадства
25 верасня 2018, 16:26

Больш за ўсё зваротаў ад спажыўцоў паступае на якасць паслуг ЖКГ і работу гандлю

25 верасня, Мінск /Кар. БЕЛТА/. Больш за ўсё зваротаў ад спажыўцоў паступае на якасць паслуг ЖКГ і работу гандлю, паведаміла сёння журналістам намеснік начальніка ўпраўлення абароны правоў спажыўцоў і кантролю за рэкламай Міністэрства антыманапольнага рэгулявання і гандлю Ірына Барышнікава, перадае карэспандэнт БЕЛТА.

"У першым паўгоддзі міністэрства сумесна з мясцовымі выканаўчымі органамі разгледзела больш за 6,5 тыс. пісьмовых зваротаў. У параўнанні з аналагічным перыядам мінулага года іх рост склаў 23,8 працэнта. Па відах дзейнасці: на паслугі ЖКГ паступіла 42,8 працэнта зваротаў спажыўцоў, сферу гандлю - 30 працэнтаў, на бытавыя і платныя паслугі прыпадае 9 працэнтаў і 6,5 працэнта адпаведна, звароты па іншых пытаннях складаюць 4,8 працэнта. Мясцовымі выканаўчымі і распарадчымі органамі ў першым паўгоддзі пададзена 42 іскі ў суд па абароне правоў спажыўцоў, па парушэннях заканадаўства складзена 677 пратаколаў, выдадзена 160 прадпісанняў. Спажыўцам кампенсаваны матэрыяльны ўрон на суму Br144,4 тыс.", - расказала Ірына Барышнікава.

Яна адзначыла, што вялікая ўвага ўдзяляецца інфармацыйнай рабоце з насельніцтвам. "Гэта важнейшы напрамак у сферы абароны правоў спажыўцоў. Спажывец павінен ведаць свае правы і ўсвядомлена ажыццяўляць любыя эканамічныя здзелкі. Дасведчаны спажывец можа абараніць сябе на пачатковым этапе, прааналізаваўшы ўсю прадастаўленую інфармацыю і зрабіўшы вывад аб неабходнасці заключаць дагавор з канкрэтным суб'ектам", - адзначыла прадстаўнік міністэрства. Уся неабходная інфармацыя і памяткі для спажыўцоў змяшчаюцца на сайтах МАРГ, мясцовых выканаўчых органаў.

Ірына Барышнікава дадала, што з 23 снежня ўступае ў сілу закон "Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Закон Рэспублікі Беларусь "Аб абароне правоў спажыўцоў". У прыватнасці, закон дапоўнены нормамі аб тым, што да спажыўца павінна даводзіцца інфармацыя аб краіне паходжання тавару, калі адрас вытворцы і краіна паходжання не супадаюць. Акрамя таго, суб'екты, якія рэалізуюць тавары дыстанцыйна, у тым ліку праз інтэрнэт, абавязаны будуць у гэтых крыніцах пазначаць цану тавару шрыфтам, які дазваляе зрабіць інфармацыю чытэльнай, што павінна знізіць колькасць выпадкаў увядзення спажыўцоў у зман адносна кошту пакупкі.

Адрэгулявана пытанне мовы прадастаўляемай спажыўцу інфармацыі. Заканадаўча прапісана норма давядзення такой інфармацыі "на беларускай і (або) рускай мовах". Законам замацоўваецца права ажыццяўлення разлікаў у наяўнай і безнаяўнай форме. Пры гэтым уведзена забарона на ўстанаўленне суб'ектам розных цэн у залежнасці ад формы аплаты. Таксама ўведзена забарона на выпатрабаванне ў спажыўца пашпарта або іншага дакумента, што засведчвае асобу, пры вяртанні яму грошай.

Прадугледжваецца права прадаўца (вытворцы, пастаўшчыка, рамонтнай арганізацыі) спагнаць расходы на захоўванне тавару са спажыўцоў, якія пасля заканчэння двух месяцаў з моманту правядзення экспертызы або бясплатнага рамонту не з'яўляюцца за таварам без уважлівых прычын і інш.-0-

Падпісвайцеся на нас у
Twitter
Топ-навіны
Свежыя навіны Беларусі