Прыёмы грамадзян даюць магчымасць аператыўна прымаць меры па комплексным вырашэнні ўзнімаемых праблем. Такое меркаванне выказаў 14 красавіка карэспандэнту БЕЛТА міністр антыманапольнага рэгулявання і гандлю Уладзімір Калтовіч па выніках прыёму грамадзян, які ён правёў у Савеце Міністраў.
"Правядзенне прыёму грамадзян у Савеце Міністраў дае магчымасць у час сустрэчы з грамадзянамі выявіць праблемы ў рэгулюемых міністэрствам сферах дзейнасці або ў практыцы прымянення заканадаўства і аператыўна прыняць неабходныя меры па іх комплексным вырашэнні", - сказаў Уладзімір Калтовіч.
Так, да міністра антыманапольнага рэгулявання і гандлю звярнулася дырэктар кампаніі, якая займаецца пастаўкай і мантажом абсталявання, за растлумачэннем парадку прымянення п. 93 Палажэння аб пастаўках тавараў у Рэспубліку Беларусь. У прыватнасці, яе цікавіла, ці магчыма на падставе названага пункта спагнанне няўстойкі ў форме штрафу ў памеры 25 працэнтаў ад кошту пастаўленага тавару ў выпадку, калі ён не мае дакументаў аб якасці, прадугледжаных нарматыўна-тэхнічнай дакументацыяй або дагаворам. Уладзімір Калтовіч растлумачыў, што згодна з законам "Аб нарматыўных прававых актах" тлумачэнне НПА ажыццяўляе нарматворчы орган (службовая асоба), які прыняў (выдаў) гэты акт, або іншая ўпаўнаважаная асоба. Таму МАРГ можа толькі выказаць меркаванне адносна звароту, што і было зроблена. Акрамя таго, Уладзімір Калтовіч прыняў рашэнне, што міністэрствам будзе накіраваны запыт у Савет Міністраў на растлумачэнне парадку прымянення п. 93 Палажэння аб пастаўках тавараў у Рэспубліку Беларусь. Атрыманыя тлумачэнні будуць перададзены дырэктару кампаніі.
Як паведамілі ў МАРГ, за 2016 год міністэрствам разгледжана 345 зваротаў, у 85 працэнтах выпадкаў звароты грамадзян прызнаны абгрунтаванымі. 50 зваротаў перанакіраваны ў мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы, а таксама галіновыя органы для разгляду па сутнасці ў рамках кампетэнцыі, па 123 зваротах грамадзянам растлумачана заканадаўства. Спажыўцам вернута матэрыяльнага ўрону на суму Br6 тыс. 250.